NEINFRANTII

- legenda continua


de ce sa conduci un vehicul pe doua rotzi?

Distribuiţi
avatar
mik15
********
********

Mesaje : 42
Data de inscriere : 02/11/2009

de ce sa conduci un vehicul pe doua rotzi?

Mesaj  mik15 la data de Mar Noi 24, 2009 9:42 am

de ce doua rotzi?

raspunsuri se pot da mai multe, intre care unele legate de utilitate, altele de economicitate, altele de adrenalina-si este posibil ca multzi dintre noi sa ne regasim in vreuna din motivatziile de mai sus.

cred, personal, ca un motiv major ar fi traficul din ziua de azi, timpii petrecutzi in trafic, egal in masina proprie sau in transportul in comun.vedem cu totzii marirea numarului de masini, exprimata in coeficientul de motorizare,adika numar de masini la mia de locuitori.daca prin anii 90-92, erau 40 de masini la 1000 de locuitori in zona botosani, acum sint in acelashi loc peste 200, zona de vest peste 450, iar in bucureshti peste 550.media de creshtere a parcului auto este de 600 la suta in douazeci de ani.

sa mai vorbim despre aventura numita"cautarea unui loc de parcare' intr-un orash peste 100.000 de locuitori?aci, imi aduc amite de copilarie.brasovean fiind, si locuind in cartierul de linga uzina tractorul, cind erau miercuri meciurile de divizia B , lumea venea si parca si in spatele blocului parintzilor mei,unde era un spatziu viran,si mi se pareau foarte multe masini.poate erau 30 de masini, nu mai multe-dar era mult in acele timpuri-anii 70.acum, sint 50 numai linga locuitza actuala...

aci, vehiculele de 2 rotzi au avantaje-parcheaza usor, se strecoara in trafic, consuma putzin.costa relativ ieftin,mai ales scuterele.unele se pot conduce fara permis,de la 16 ani incepind, si la un consum de aprox 2-2.5 l la suta de kilometri, avantajele sint evidente.

sigur, dupa scutere, care sint usoare-deshi exista si scutere de 600 de centimetri cubi, fatza de 50-80, care sint cele mai intilnite-vin motocicletele de strada si cele de enduro, adika pentru circulatzia si ina fara drumurilor modernizate('pe coclauri", am putea zice).

deci, am parcurs un drum, aci, in romania, de la mobra si hoinarul de 4 cai putere, pina la chopperele de 1500 sau motoarele de viteza de 140 cai putere.chiar daca sintem inka la inceput, este un drum care are viitor si va invit sa discutam pe aceasta tema.

deci, ASFALT USCAT!!
avatar
mik15
********
********

Mesaje : 42
Data de inscriere : 02/11/2009

Re: de ce sa conduci un vehicul pe doua rotzi?

Mesaj  mik15 la data de Mar Ian 12, 2010 5:51 pm

asta e, e iarna...se pare, si prin sperantze, si prin finantze.

cu exceptzia alora dushi cu capu, motoarele cam ishi dorm somnul de iarna.de regula, in trafic iese mashina de linga motocicleta, iar madama pe 2 rotzi, asta e, fosta-i lele, dar o sa mai fii.

ca la orice altceva, cine are, are-cine nu, n-are griji.dar poate unii vor sa -shi ia.ei,daca bietzii oameni ishi deschid guritza sa zika macar ca ar vrea, nu sa ceara, daca numa se pronuntza cuvintul "motocicleta",acuma e momentul sa inceapa circaleul-mama, nevasta si binevoitorii, totzi cam spun'esti nebun???'-'uite cite se intimpla...".daca persoana e o femeie, vai si of-aia cu "nu eshti femeie serioasa daca mergi pe asha ceva" o sa faca cariera.99 la suta din cei ce fac atentzionari de genul asta habar n-au ce este o moto-nu s-au urcat, nu s-ar urca pe asha ceva-si li se pare ca e o mare jmekerie, dupa cit de mindri se tzin.plus ca la noi, ca si natzie latina, facutu circului si oracaiala aduce personajul in centrul atentziei de o maniera dramatica , tare placuta pentru destui.

dar oamenii echilibratzi pun lucrurile altfel-cit e pericol si cit e exagerare in toata povestea?

hai s-o dam de-a dreptul, ca n-avem a ascunde lucruri.multzi iau un scuter, de regula, ca se miska ushor, e ieftin si-l duce la servici si-l aduce fara probleme. e un gen de utilizatori-destul de multzi .acolo nu e limita de virsta, mai ales la pescari-si cu scuterul e cel mai ieftin.sau oamenii care au un pamint sau o casa batrineasca aproape de orash-si exemple se pot da. acestia sint bikerii de nevoie-dar sint pe sosea , trebuie respectatzi si constientizat faptul ca sa mergi pe 2 rotzi cere mai multa indeminare si atentzie decit a merge pe 4.cu timpul, in orashe vor fi mult mai multzi-elevi, studentzi-si cine a vazut o parcare intr-un campus afara stie bine ce zic.daca se intimpla sa-i respectam, sa nu-i tratam ca pe nishte sarantoci care incurca traficu, lucrurile devin in timp mult mai ok.e adevarat, scuterele nu prea depasesc 70-80 la ora, dar omul ishi face treaba si cu altceva nu-i da mina.dar face treaba-ceea ce este important.

apoi mai sint cei care ishi iau o moto de hobby.este o evolutzie normala, exista tzari unde nr moto este peste 30 la suta din cel al mashinilor.nu mai este o noutate, cluburile de moto sint numeroase si puternice, au zeci de mii de membri unele si lumea s-a obishnuit cu prezentza lor pe sosea.dintree cei ce cumpara, ca si intre cei ce nu cumpara, prea putzini se informeaza corect inainte-nu ca la mashini ar fi mult mai bine...nu se informeaza despre caliattea motoarelor, asta e, a dat omu banu, vede el ce-a luat.dar multzi nu se informeaza despre atitudinea in trafic si despre particularitatzi ale conducerii motoarelor.tipic pt cei superficiali este exprimarea'eh, ce mare lucru sa mergi pe o motocicleta".anu trecut, de cind a dat coltzu ierbii si au ieshit motoarele pe sosea, media deceselor per saptamina a fost de 3.ca unii sint timpitzi congenital si mina ca dementzii, acolo e un adn ciudat structurat.daca cititzi un for de moto, vetzi vedea adesea pusa timpa intrebare"cit baga la ora?"-adesea raspunsul este 'cit nu pot eu duce".a pilota o moto la viteza mare este pt oameni foarte bine pregatitzi fizic, stabili emotzional.restul se hazardeaza si rezultatele se vad-de ex, motocicletele suzuki hayabusa, din clasa hypermoto, cea mai puternica-puterea unora depaseshte de sase ori pe cea a unui logan diesel-produc in germania 40 la suta decese in rindul proprietarilor.asta e, putere au de numa, se urca iobagu pe ea si trage de acceleratzie ca domnu goe de semnalu de alarma, pierde controlul si se duce naibii-n balarii si se imprashtie pe cimp linga autostrada de nici legistu nu-l mai cunoashte.

dar astia sint o minoritate, o exceptzie-oamenii fara gindire.motocicleta se adreseaza oamenilor bine echilibratzi psihic si disciplinatzi-restul fie o patzesc, fie renuntza, fie se disciplineaza singuri.ce se face la scoala de soferi este o gluma buna, abia dupa promovarea unui examen vine beleaua.atunci omul incepe sa exploreze, invatza, baga la cap si se formeaza.unii dau odata sau de doua ori cu dosu de asfalt si se lasa-mai bine si pentru ei,si pt noi totzi.

ramin cei care chiar intzeleg ca moto e pt cei cu personalitatzi puternice, de regula independentzi-atunci cind e nu e doar o necesitate.si felul in care vom face diferentza intre cei agresivi si egoishti si cei echilibratzi va rezulta si in creshterea sigurantzei pe sosea.

ca raspuns sumativ, este periculos sportul moto pt superficiali sau agresivi, si este moderat ca risc pt cei care il iau in serios.

ASFALT USCAT TUTUROR!
avatar
mik15
********
********

Mesaje : 42
Data de inscriere : 02/11/2009

Re: de ce sa conduci un vehicul pe doua rotzi?

Mesaj  mik15 la data de Sam Ian 23, 2010 11:18 am

bun, sa reluam-sa acceptam ca cineva si-a facut un buget si nishte socotzi si vrea sa-shi cumpere o motocicleta.n-a mai avut, nu are amici care sa aiba, a vazut la altzii si el motociclete si vrea.intrebarea este-ce vrea sa cumpere si cum procedeaza?

odata , se pleaca de la buget.cel mai adesea bugetul e pe la 2-3.000 euro-deshi unii cumpara de 600 euro si apoi injura ca mai trebuie sa bage inka macar pe atita-acceptind ca acea motocicleta, atit de ieftina, mai poate fi cumva reparata!!!ca sa se poata face alegerea in cunoshtintza de cauza si a economisi bani si nervi, este bine de vorbit cu un mecanic de motociclete, intzelegind aci pe acel mecanic specializat pe motoare, nu unu de repara de toate si se tzine tare-n gura ca le stie pe toate.de regula, acest gen de reparatori care fac de toate nu prea repara nimik bine.nu au mai ales documentatzie, nu prea stiu saa descarce de pe internet, se ghideaza dupa principii generale, care uneori sint ok , dar alte ori, la motoarele mai noi,nu sint suficiente.un mecanic corect va intreba-ce moto ai, sa stiu daca ma bag sau nu!de asemenea , cind selectatzi mecanicul, asiguratzi-va, daca este independent, lucra acas la el,ca are scule.nu e greu sa-i facetzi o vizita, sa vedetzi, chiar daca lucra in curtea lui, daca are o zona amenajata corespunzator, sa vedetzi cam ce scule are si cita curatzenie este acolo, etc.daca omu arata ingrijit, si atelierul curat, sculele asezate la rind, sint sanse ca sa lucreze corect si ingrijit si al motocicleta dvs.daca nu, in plus mai miroase si-a bautura si e ras cam alaltaieri, lasatzi-l.va lucra iute , sa faca banu de bautura, daca ii datzi un avans si apuca la ban, bea si nu se tzine de lucru sub diverse motive, faca altceva unde inka nu o capatat bani, numa d-astea.

un lucru foarte important-nu acceptatzi decit informativ "garantzii" de la cunoscutzi despre cit de bun mecanic ii careva-una, ca , din pacate, multzi semeni de-ai noshtri is cam naivi, dau garantzii verbale, le place sa bata , cum se zice'proasta aia de gura", iar daca cumva ceva nu-i bine, si sint intrebatzi despre "garantzii', casca okii ca motanu constipat si ridica din umeri-acea"garantzie" e doar automatism de limbaj, nu va plati nimeni ceva ca desdaunare, poe ideea ca dvs atzi ales si el de unde era sa stie...da de vb, a vb-ca sa se bage-n seama.si , la maxim, il putetzi baga altundeva, dar asta nu prea ajuta.

sa zicem ca atzi ales un mecanic sa va sfatuiasca si eventual sa va repare si intretzina motorul dupa cumparare. e bine sa fitzi conshtient ca dvs cumparatzi, nu el, iar ce se vede cind se cumpara, si ce mai rezulta ca necesar de piese de reparare, de regula difera.demontarea e sfinta-abia atunci se stie exact ce si cum si cit va costa.deci, nu punetzi pe om greutatea asta, ca daca e mai mult decit a estimat, e vina lui.asta, la moto la mina a doua-asta e,cind cumparatzi asha ceva, apar si surprize.cind ele sint in limita a 10-20 la suta peste deviz, nu-i mult.peste...asta e.

convenitzi cu mecanicul din start ca deplasarea la eventuala cumparare o vetzi achita atunci, pentru ca omul face un serviciu.nu e obligat sa lucre de gratis.daca vetzi si duce moto apoi la el, va fi ulterior-acolo sint altzi bani.dar nu putetzi angaja asha ceva pina nu cumparatzi ceva-deci e bine sa fie doua chestii separate.

apoi, inainte de a apela la un mecanic, mergetzi la un club moto , de preferintza.vedetzi ce oferte sint in zona dvs.sau intratzi ep un for de moto .dar mai bine e fatza in fatza.tre sa stitzi ca sint variante de motoare, care difera binishor intre ele, si alegerea unei variante , daca o facetzi la un club, putetzi si incaleca pe mai multe si sa va facetzi o parere.multzora le plac cele de viteza, dar acolo pozitzia , daca ai trecut de 30 de ani, va fi cam obositoare, pentru ca pe ele se sta destul de inclinat spre fatza.altzii considera ca pe chopper e obositor, ca tre sa-shi tzie picioarele spre fatza intinse. altzii considera ca pozitzia pe un enduro este prea sus, etc, etc.ca nu e afacere sa cumparatzi o moto, apoi sa vedetzi ca ceva nu e ok cind mergetzi cu ea.

sa legi o marca e iar dificil-daca ascultzi dupa totzi, nu mai iei nimik.al mai prost lucru in romania este sportul datului cu parerea. uitatzi-va ca unde se ridica o capota de mashina,gata, is 5 deshteptzi, care stiu de toate.n-au facut ei, au auzit la altu...care altzii is te miri cine, te miri despre ce s-o vorbit si fiecare ce-o priceput.asta e fenomenul numit "vvv", adika "a zis VECINU, VARU, VAMESHU"-fel de fel de nechematzi si de vai s-amar de ei, care cred ei ca stiu.

la motoare e mai bine, acolo nu se baga mulzti, dar pareri au totzi fraierii...de exemplu, cutare marca, printre primele 5 in lume"nu e buna", ca a avut unu, si nush ce a patzit-adik timpenii.adik pe unii de produc milioane de bucatzi pe an ii judeca nishte unii de nici permis de moto n-au-e hilar.mai bine cititzi articole pe net, nu va lasatzi la ce zice unu si altu, ca 99 la suta habar n-au ce zic.

am constatat asta personal, si nu odata.in 2000, o amica a mea a primit de cadou un suzuki650 enduro, an 1993, de la ceva neamuri din germania.asta, pe sfirsitul primaverii.statea fata la curte, deci acolo se aduna lumea, mai bea o cafea, mai zicea una-alta, dar cind a aparut fierul, gata, au inceput "sfaturile".alta pacoste, ai de dau sfaturi...se emiteau idei, teorii, fitze.fata cumva s-a timorat, mai ales ca motorul statuse degeaba vo 3 ani pina sa-i vina ei si mergea cam rau.ca o sa ia foc, ca o sa cada cu el, ca a auzit nush care la nush cine, era o babilonie.erau putzine motoare la acel timp.

dupa ce a trecut o luna, i-a zis sa bage motorul in garaj, sa nu mai fie la vedere, sa-shi bage labele totzi orbetzii, sa-l pipaie, ce dracu, nu era bordel,era motor.si am ajuns la un acord, sa facem motorul sa mearga.din germania am primit un manual de reparat asa ceva-nu era internetul la dezvoltarea de acum, sa potzi descarca-am luat 5 litri de benzina si un vas de plastic, am pus manualul pe masa, dupa ce inainte mi-am pierdut un weekend studiind ce-i acolo.si-a luat si d-na o salopeta, ca nu avea probleme ca e sub demnaitatea ei, spalat piese, a facut si a dres-si-n doua weekenduri a fost gata, pornit.apoi a mai durat o luna sa reparam alte chestii mecanice, timp in care a invatzat sa mearga pe el.si-a luat carnetul, acuma are un bmw enduro de 1100.

ciudat e ca n-au prea fost comentarii....sau se obishnuise lumea?

morala-ce potzi face tu si stii ca faci bine, fa, nu mai sta sa ascultzi totzi fraierii.

ASFALT USCAT!

Continut sponsorizat

Re: de ce sa conduci un vehicul pe doua rotzi?

Mesaj  Continut sponsorizat


    Acum este: Dum Noi 19, 2017 9:22 pm