NEINFRANTII

- legenda continua


Reforma sistemului de invatamant

Distribuiţi
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  Minnie la data de Mier Ian 06, 2010 9:43 am

Avem ministru al educatiei care provine din sistem. Nu isi face un titlu de glorie din necunoasterea realitatilor, ca unul din predecesorii sai. Omul stie ce inseamna scoala serioasa, stie ce inseamna educatie, stie ce inseamna cercetare. Un tehnocrat, se poate spune. Si, desi inainte de alegeri a picat cu brio in comisia de audiere (ne amintim ca a fost nominalizat ca ministru al educatiei intr-unul din guvernele interimare care nu a trecut), acum a trecut cu brio de aceeasi comisie.

Prima stire pe care am auzit-o despre noul ministru, a fost cea referitoare la faimoasa de-acum ordonanta de urgenta prin care pana la 1 septembrie se vor desfiinta 15000 de posturi in invatamantul preuniversitar. Si, dintr-o data, ministrul nostru devine antipatic. E adevarat, omul a venit cu o invitatie adresata sindicatelor pentru a discuta modul in care se pot face aceste reduceri astfel incat sa afecteze cat mai putin pe cei implicati. E adevarat, omul a spus ca nu se va face nici o concediere inainte de 1 septembrie 2010. Avand in vedere ca angajatii pe perioada determinata in invatamant (adica suplinitorii), au contracte de munca pe perioada 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, asta inseamna ca anul acesta scolar nu va fi afectat de concedieri.

Doar ca... deschid azi Evenimentul Zilei si citesc:
Mai mult, surse din minister au confirmat faptul că Daniel Funeriu nu a avut nicio legătură cu emiterea ordonanţei de urgenţă prin care 15.000 de dascăli vor fi daţi afară.

De fapt, cel care ar fi pregătit terenul pentru această diminuare a posturilor ar fi fost premierul Emil Boc. Funeriu ar fi fost pus doar în situaţia de a-şi asuma măsura şi de a găsi soluţii, au explicat sursele citate.

Emil Boc? Premierul? Da, ne aducem aminte ca a ocupat postul de ministru interimar al educatiei, dupa demisia Ecaterinei Andronescu (si ea facand parte din sistemul de invatamant).

Practic, situatia e asa: oricine ar fi venit ministru al educatiei, ar fi fost raspunzator de reducerea celor 15000 de posturi. Mai mult, situatia actuala pare a fi una de genul "descurca-te, romane!" - pus in fata faptului implinit, e treaba ta cum duci sarcina la indeplinire si cum gasesti solutii.

Dar asta nu e tot.
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Reducerea numarului de materii - un bine sau un rau facut elevilor?

Mesaj  Minnie la data de Mier Ian 06, 2010 9:47 am

Pe langa 'cei 15000 de specialisti concediati si inlocuiti cu personal necalificat' (dupa pronosticul 'sigur' al unui lider de sindicat), si de catre cine? de catre ministrul cel nou, nu?, va veni si reducerea numarului de materii. Cum, nu stiti? Presedintele a spus ca nu e normal ca un elev de liceu sa invete 13-14 materii, si ca ar trebui sa invete doar 6-7 materii pe an: "Eu sper că anul şcolar 2010-2011 va începe în cu totul altă structură de învăţământ. De exemplu, copiii învaţă astăzi la liceu 13 materii, chiar 14 materii. Într-un sistem de educaţie reformat, numărul de materii trebuie să fie 6-7 pe an. Dacă se face şi reforma curriculară, există posibilitatea unei disponibilizări mai ample" - sunt chiar spusele presedintelui.

La prima vedere si fara sa stii prea bine ce materii se invata in liceu, e ok, nu poate decat sa te bucure faptul ca elevii au sa aibe mai putine materii cu care sa-si bata capul, si vor invata mai mult la materiile de profil si vor avea astfel rezultate mai bune. DAR... intotdeauna este un dar.

Sa luam de exemplu materiile studiate de un elev din clasa a XI-a, profil matematica-informatica, la un liceu romanesc (la liceele unde se preda in limba minoritatilor nationale sau unde sunt clase bilingve, se mai adauga materii). Conform normelor in vigoare, un elev de clasa a XI-a invata la scoala asa:
- 3 ore de limba romana pe saptamana
- 4 ore de limbi straine (doua limbi straine)
- 4 ore de matematica
- 3 ore de fizica
- o ora de chimie
- o ora de biologie
- o ora de istorie (istoria romanilor)
- o ora de geografie
- o ora de economie
- o ora de religie
- 4 ore de informatica (e la specializarea mate-info, nu?)
- o ora de sport
- o ora de dirigentie
- intre 4 si 6 ore de materii optionale (de exemplu, se pot suplimenta orele de chimie, sa fie 2 ore de chimie), la decizia scolii

Sunt 13 materii la care se invata? Sunt. Se poate scoate ceva din ele? Sa vedem...
- sa scoti limba romana in Romania? - ar fi ca si cum in Franta ai scoate limba franceza dintre disciplinele de studiu...
- sa scoti limbile straine? dar elevii din fiecare tara invata cel putin o limba straina la scoala...
- sa scoti matematica, fizica si informatica - care sunt discipline de profil?
- sa scoti chimia, care e de asemenea disciplina de profil?
- sa scoti biologia unde se face anatomia omului?
- sa scoti istoria, unde se face istoria romanilor (antichitatea si evul mediu)?
- sa scoti geografia, unde se studiaza probleme fundamentale ale lumii contemporane?
- sa scoti economia? acum, ca avem 'economie de piata'?
- sa scoti sportul, cele 60 de minute de sport pe saptamana, in conditiile in care 'pentru sanatatea dumneavoastra faceti cel putin 30 de minute de miscare pe zi' (citat din reclamele de la TV)?
- sa scoti religia, cand... ?
- sa scoti dirigentia, cand o ora pe saptamana nu e intotdeauna suficienta pentru acunoaste si a indruma in mod eficient un elev?

Remarcati ca nu am spus 'poti sa scoti materia X'. Pentru ca orice materie poate fi scoasa, chiar si de dragul de a arata ca se poate, fara a gandi consecintele. Dar va invit sa spuneti care ar fi, dupa parerea voastra, consecintele eliminarii unei materii sau a alteia pe termen lung. Pentru ca educatia nu e un domeniu in care rezultatele sa se vada pe termen scurt - 1-2 ani, ci rezultatele procesului educativ se vad in 20-30 de ani.
avatar
Zoro
********
********

Mesaje : 63
Data de inscriere : 30/10/2009

Re: Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  Zoro la data de Mier Ian 06, 2010 10:57 am

Studiind lista materiilor intomita de Minnie , eu cred ca se poate scoate fara probleme religia din programa scolara.
MOTIVE :

Religia, tinand de spiritualitatea omului, trebuie aleasa de fiecare persoana in parte ( respectiv de parinti pentru copii) in baza dreptului fundamental al omului la libera constiinta.
Evident, in masura in care elevul si parintii vor dori ca acesta sa studieze o religie, acest lucru se va desfasura in conditii optime la o biserica, moschee, sinagoga, etc, unde preotul, rabinul, etc, fiind mult mai bine pregatiti in domeniu decat un " profesor" de religie, vor oferi un invatamant religios de calitate ridicata doritorilor.
Astfel statul ar putea fi degrevat de plata salariilor catre profesorii de religie, intrucat cei care vor dori sa studieze aceasta materie la biserica, ii vor plati direct preotului , rabinului, imamului, etc.
Un alt avantaj este ca, scapand de povara miilor de profesori de religie, vom putea mentine in invatamant profesori buni la materiile necesare omului pentru deprinderea unor notiuni utile in viata de zi cu zi.

Ar mai fi un aspect aici. Stim cu totii ca pensionarii care s-au reangajat la stat au fost obligati sa aleaga intre pensie si salariu. Dar preotii care incaseaza salariul de preot de la stat si incaseaza si salariul de profesor de religie tot de la stat? La ei de ce nu se aplica masurile de reducere a deficitului bugetar? Aceasta este o alta scapare a guvernantilor, care trebuie remediata de urgenta cel putin din motive de echitate sociala !

Astept parerile voastre.
avatar
octasim
********
********

Mesaje : 238
Data de inscriere : 30/10/2009
Varsta : 113
Localizare : Bucuresti

Re: Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  octasim la data de Mier Ian 06, 2010 11:51 am

Cred ca revenirea la nivelul cheltuelilor Ministerului Invatamantului dinainte de 1996 si scoaterea RELIGIEI din scoli este si sugestia nescrisa a celor de la FMI. Daca nu ma insel avem in jur de 20.000 de unitati de invatamant si cam tot atatia profesori de RELIGIE.
Este absurd sa platesti salariul unui profesor de religie, la care se adauga utilitati - apa, caldura, energie - in timp ce biserica sta goala majoritatea timpului si avem si un specialist in domeniu - preotul - platit din bani publici pentru acelasi serviciu - educatie religioasa.
Mai mult RELIGIA este singura materie scolara care se mai poate face gratuit si in alta parte decat prin sistemul de invatamant - deci copilul nu pierde nimic in plan educational. (salariul preotului fiind deja inclus in cheltuielile bugetare).
Normal ar fi ca preotul sa-si culeaga adeptii din scolile arondate bisericii si pe un sitem de prezenta/notare sa participe la educatia copiilor. Ceva in genul "scolii de duminica" din trecut , dar mult mai flexibila ca amplasare in perioada saptamanii (ultima ora din programul scolar zilnic, de exemplu ) pt ca duminica este totusi o zi pe care multi o petrec in alte activitati.
Este evidenta in acest fel scaderea nivelului cheltuielilor pe Ministerul Invatamantului si mai mult - nu sacrificam educatia unor copii care au mai mult nevoie de stiinta decat de ... "cunoasterea felului cum se imbalsameaza mortii" sau "ce este iadul" (cum sunt unele din subiectele manualului de religie ). Ca parinte si cetatean intr-o societate in care concurenta pe criteriul profesional este acerba imi doresc sa am un copil capabil sa-si gaseasca un servici, o activitate din care se poate intretine si intemeia un viitor ...inainte de a-mi dori sa-mi vad copilul in biserica facand matanii si asteptand minuni mistice.
Daca vom fi inconstienti ca parinti si nu vom sprijini aceasta actiune de eliminare a RELIGIEI din scoli inaintea oricarei alte materii, sprijinind totodata corpul profesoral in actiunea lor de a-si pastra posturile, materiile si programa la un nivel cel putin suficient pentru educatia copilului ( si nu cu acele 4 zile lipsa din educatia copiilor - in fiecare luna - cum s-a hotarat pana acum ) vom fi raspunzatori direct de esecul copiilor nostrii in viitor pe o piata a muncii libera, europeana, fara bariere si protectie pentru cei care nu sunt competenti profesional.
Nu cred ca ne putem permite luxul sa eliminam materii educational-stiintifice in favoarea ... invatarii "modului cum sa ne inchinam in biserica".
.
Octasim
.
P.S. Am auzit si pareri, intre parinti, ca "ne-ar bate Dumnezeu daca am cere asta"...
Eu cred ca ne batem singuri daca facem altfel... iar peste 10-15 ani regretele vor fi inutile. Deja anul acesta acumularea cunostintelor de catre elevi este bulversata - ca sa nu spun compromisa - de "economia la buget prin concediul de 4 zile". Sa vedem insa ce pozitie adopta sindicatele...
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Parerea unui chimist

Mesaj  Minnie la data de Sam Ian 09, 2010 5:38 pm

Iata opinia chimistului Daniel P. Funeriu despre studiul religiei in scoli. De ce insist pe 'chimist'? Pentru ca la momentul in care isi exprima opinia (17 septembrie 2009), pe blogul personal, nu era inca ministrul educatiei. E un text care merita a fi citit, la fel cum merita a fi urmarit cum va considera ministrul Daniel P. Funeriu problema religiei in scoli.


Daniel P. Funeriu a scris:Unul dintre cele mai spinoase subiecte, generatoare de pasiuni, discuţii aprinse şi procese de intenţie este subiectul religiei în şcoli. Pe de-o parte Biserica Ortodoxă, invocând rolul bisericii în istoria noastră a început sub conducerea ÎPS Daniel o campanie structurată pentru a încuraja (unii vor spune a obliga) şcoala să ofere şi educaţie religioasă. Astfel a apărut sintagma "nici un liceu fără Dumnezeu". Pe de altă parte o serie de ONGuri sau persoane publice mai mult sau mai puţin proeminente se pronunţă pentru un model laic al şcolii.

Am cunoscut bine, frecventându-l, sistemul educaţional profund laic din Franţa. Cunosc bine sistemul german în care Biserica are o mare, chiar dacă discretă, influenţă. Cunosc tentaţia de a importa soluţii "de-a gata". Realitatea de azi este că relaţia noastră cu Biserica nu este atât de aşezată precum în Germania şi Franţa. Parţial pentru că îngrădirea libertăţilor religioase în comunism a creat un fel de "religiozitate prin compensaţie", fenomen întâlnit în alte ţări ex-comuniste, exemplul din Polonia fiind cel mai elocvent. Care este calea pe care trebuie să o urmăm în România?

Un argument (puternic) vehiculat de avocaţii religiei în şcoală este acela că reconstrucţia morală a naţiunii are nevoie de întărirea simţământului religios. Pe de altă parte educaţia religioasă face mai degrabă parte din "educaţia informală" care se dobândeşte în afara unui cadru rigid, aşa cum este o sală de clasă. Într-adevăr îmi vine greu să îmi imaginez un copil având revelaţia religioasă într-o sală de clasă care, să recunoaştem, se pretează greu solemnităţii asociate cu simţământul religios. Mai mult, dacă e să dăm crezare unor studii, statisticile arată că "indicele de moralitate" (alcoolism, divorţuri, violenţă) nu este corelat cu studiul religiei în şcoală.

Unul dintre cele mai puternice argumente vehiculate în favoarea religiei în şcoală este necesitatea de a umple spaţiul spiritual al tinerilor cu cu elemente ale unor religii care au trecut testul istoriei. Alminteri acest spaţiu ar putea lesne fi ocupat de mişcări cu potenţial seducător şi distrugător mare (secte ciudate de exemplu).

Totuşi, cum cadrează studiul dogmei religioase (care se practică foarte frecvent în România) cu "curriculum bazat pe formarea de competenţe"? Cum cadrează "crede şi nu cerceta"* cu "caută şi vei afla"**? Cum îl poţi învăţa pe copilul de 7 ani despre creaţionism pentru, mai apoi, a-i preda Darwinismul? Unde se opreşte explicarea religiei şi unde începe îndoctrinarea? Iată întrebări complexe la care suntem chemaţi să răspundem serios şi fără patimă.

Din păcate până acum a fost preferată o soluţie care să minimizeze riscurile politice dar pe care eu nu o consider optimă: religia în şcoli este obligatorie şi opţională în acelaşi timp... Altfel spus, din oficiu, copilului îi este predată religia încă din clasa I. Pentru cei care nu doresc studiul religiei, părinţii trebuie să îşi retragă copilul de la clasă de la ora de religie. Ceea ce duce, inevitabil, la o forma de stigmatizare. În mare opţiunile tărilor europene sunt:

- învăţământ laic
- introducerea religiei în curriculum, caz în care se studiază "istoria religiilor"
- introducerea opţională a religiei cu particularităţi confesionale, situaţie în care asistarea la cursuri se face prin înscriere voluntară

În gândirea comună un om politic care nu este apropiat de Biserică este un om politic fără şanse. Aminiti-vă lovitura fatală aplicată de Constantinescu: "Domnule Iliescu, dumneavoastră credeţi în Dumnezeu?" O consecinţă este faptul că azi, în spaţiul politic, ideile referitoare la un sistem educaţional exclusiv laic sunt spuse pe la colţuri. Eu nu am o opinie definitivă pe această temă, pentru a mă pronunţa am nevoie de o înţelegere mai profundă şi sistematică a relaţiei românilor cu religia. Se poate astăzi discuta deschis, liniştit, raţional şi cu respect reciproc despre acest subiect?


O intervenţie de-a mea pe o temă conexă (ştiinţă şi religie) în Parlamentul European

http://www.youtube.com/watch?v=2Bn24Jx8GwI


* vezi http://blog.sirg.ro/2008/09/10/despre-sintagma-crede-si-nu-cerceta/

** Matei 7, 7-8

PS: îi mulţumesc lui Ioan Grosan pentru cuvintele frumoase la adresa mea din Ziua. Il aştept şi pe acest blog.

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 8:31 am

Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale

În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea).
Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.
Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).
Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058-pg4.html

http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/





Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Re: Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  Minnie la data de Mier Mai 05, 2010 12:45 pm

Reiau ceea ce am raspuns la celalalt topic:

CE ANUME AR TREBUI SA SE RESCRIE IN LEGEA EDUCATIEI SI MAI ALES CUM?


As prefera un raspuns in termeni simpli, pe care sa ii inteleaga toata lumea. Nu e nevoie sa raspunzi acelasi lucru la ambele topicuri, probabil ca vor fi comasate in final. Multumesc pentru ajutorul de a intelege.

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Vivat Academia, vivat impostores!; vezi:Academia Catavencu de astăzi

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Joi Mai 06, 2010 7:48 am

Academia Catavencu

Bula demnitarului
CATEGORIA
PROBLEME, PEDAGOGULE?

Gheorghe Sarău (inspector în Ministerul Educaţiei): „Noi creionăm, avem viziune, gîndim strategii, monitorizăm la macroscară.“

CATEGORIA
ŞAH PATERN

Daniel Funeriu (ministrul Educaţiei): „Bă, ştii care-i problema dacă joci şah de mic? Ajungi ministru! Şi s-ar putea dup-aia să nu mai apuci să joci şah!“

Vivat Academia, vivat impostores!

În timp ce unele ţări europene, precum Franţa, ar putea să-şi plimbe toţi academicienii cu un singur autocar, România se laudă cu aproape o mie de exemplare de academicieni pur-sînge, savanţi de renume mondial de care n-a auzit nimeni vreodată. Ce mai contează că n-avem nici o universitate aflată între primele 500 din lume ori că vîrful de lance al cercetării şi inovaţiei este savantul Andreea Marin, cîştigătoare a unui premiu la Geneva pentru o inovaţie în materie de budigăi.


Important e că pe hîrtie avem academicieni şi cercetători, că nu avem doar Academia Română, ci încă vreo patru academii paralele şi că nişte milioane de euroi se scurg anual în conturile unor doctori hormonis pauza ai sistemului cleptocratic, al căror sens pe lumea asta nu putea fi deplin fără ca înaintea numelui să-şi poată trece titlul de „academician“.


Academia Oamenilor de Ştiinţă din România.

De ştiinţa şmenului


Pentru doar 1,8 milioane de euroi anual, cît consumă instituţia cu retribuirea celor 212 membri, de prin 2007 avem şi o Academie a Oamenilor de Ştiinţă din România (AOSR), instituţie de interes public, cu personalitate juridică, autonomă şi paralelă Academiei Române.

Başca, academia asta şi-a găsit şi o „rădăcină“ istorică în Academia de Ştiinţe din România, înfiinţată în 1935, plus girul a 20 de membri ai Academiei Române, care au devenit şi academicieni AOSR. Că doar nu strică încă un titlu la CV-ul omului. De unde şi lipsa vreunui protest ori reacţie din partea Academiei la înfiinţarea instituţiei paralele. Oficial, academia asta se ocupă cu promovarea, sprijinirea şi protejarea ştiinţei sub toate formele. Şi, cel mai important, cu acordarea de titluri de academician unor personulităţi.

Conform propriului statut, „Academia Oamenilor de Ştiinţă din România, for naţional de consacrare ştiinţifică, apolitic, reuneşte în cadrul ei personalităţi reprezentative ale ştiinţei“. Aşa că, dacă tot e apolitică, în fruntea academiei ăsteia nu putea şade decît un personaj rupt de lumea politică, fost senator PSDR între 1996 şi 2000, generalul în rezervă, profesor universitar doctor Vasile Cândea. Iar Cândea e, în acelaşi timp, şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, o altă căpuşă despre care puteţi citi puţin mai jos. Un alt personaj apolitic al AOSR este vicepreşedintele Ioan Bâzgan, fost deputat între anii 1990-1991 şi senator în perioada 2004-2008, iniţiator al legii prin care AOSR a devenit academie cu acte în regulă şi preşedinte al fundaţiei ce-i poartă numele. Şi, pentru că tot sîntem la personaje apolitice, trebuie să-i menţionăm şi pe fostul senator Ion Solcanu, pe deputatul Valeriu Tabără – care e în acelaşi timp şi membru AOSR, şi vicepreşedinte al Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice – pe Răzvan Theodorescu, fost ministru al Culturii din cabinetul Năstase sau pe preşedinta secţiei „Ştiinţe chimice“ din AOSR, fost ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Iar lista apoliticilor academicieni nu se opreşte aici, pentru că din AOSR mai fac parte şi deputatul PSD Anghel Stanciu, academicianul liberal Constantin Bălăceanu-Stolnici, zis şi Laurenţiu în actele de turnător, Irinel Popescu, membru PC şi, în paralel cu AOSR, membru în Academia Română de Ştiinţe Medicale plus, cu voia dumneavoastră, ultimul pe lista apoliticilor AOSR, membrul de onoare al instituţiei, savantul Ion Iliescu.


În numele Domnului, al gradelor de pe umăr şi al libertăţii presei


Pentru că Dumnezeu e sus şi vede, din AOSR nu puteau lipsi şi cîteva feţe bisericeşti, că doar e bine să ai o pilă şi acolo sus. Aşa se facă că azi ne putem mîndri cu academicianul Gherasim Vlădica, episcop al Rîmnicului şi autor a nu mai puţin de o mie de pagini de turnătorii, grupate în zece volume şi semnate cu numele conspirativ Ionescu. Alături de episcopul Rîmnicului, AOSR îl mai are ca membru de marcă şi pe Macedon Petrescu, zis şi Teodosie Tomitanul pe numele lui de scenă bisericească, arhiepiscop al Tomisului şi autor al unor importante scrieri în calitate de turnător la Securitate, dar şi pe Nicolae Mihăiţă, zis şi ÎPS Nifon, specialistul în relaţii externe al Patriarhiei Române pe vremea comunismului, un veritabil globe-trotter al fostei Securităţi. Şi pentru că din Academia Oamenilor de Ştiinţă nu putea lipsi şi a doua cea mai importantă instituţie ca nivel al încrederii populaţiei, în secţia de „Ştiinţe Militare“ există nu mai puţin de 26 de academicieni generali şi colonei rezervişti. Dintre ei îi amintim doar pe deputatul PDL, generalul în rezervă Eugen Bădălan; fostul consilier de stat pe probleme de securitate al preşedintelui, generalul în rezervă Constantin Degeratu; şeful Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin sau pe generalul de brigadă Constantin Onişor. Iar ca AOSR să acopere toate domeniile de interes ale ştiinţei, titlul de academician stă şi în dreptul lui Dinu Săraru, absolvent de ziaristică la „Ştefan Gheorghiu“, fondator al AOSR şi membru al secţiei de Ştiinţe Economice, Juridice şi Sociologice a Academiei fără să fi scris vreun articol în domeniul sociologiei, dar şi în dreptul părintelui găinii născătoare de pui şi membru de onoare al AOSR, maestrul Ion Cristoiu.



Academia de Ştiinţe Tehnice şi tehnica obţinerii titlului de academician

Chiar dacă avem Academia Română, unde ştiinţele tehnice sînt bine reprezentate, şi mai avem şi o academie second hand, AOSR, cu o secţie de Ştiinţe Tehnice cu 26 de membri, în 2008 a fost publicată Legea 230 – trasă la indigo după legea din 2007 care a înfiinţat AOSR – prin care a luat naştere Academia de Ştiinţe Tehnice (AST), „for de consacrare ştiinţifică al personalităţilor din domeniul ingineriei, de dezbatere şi iniţiativă pentru promovarea şi dezvoltarea cercetării, creaţiei tehnice şi a învăţămîntului ingineresc“.

Folosind aceeaşi reţetă ca AOSR, Academia de Ştiinţe Tehnice reuneşte 215 membri pe care-i hrăneşte din bugetul statului cu 1.800 de lei lunar pe membrii titulari şi 1.400 de lei lunar pe cei corespondenţi. Plus cît hotărăşte Adunarea Generală să le dea membrilor de onoare. Printre cei 215 membrii – 78 titulari, 80 corespondenţi şi 57 de onoare – se regăsesc mai mulţi membri ai Academiei Române precum Gheorghe Buzdugan, Radu Voinea, Florian Filip sau Alexandru Balaban, dar şi membri ai AOSR precum Ecaterina Andronescu, membru titular la AOSR şi corespondent la AST, sau Dorel Zugrăvescu, de trei ori academician, corespondent la Academia Română, titular şi şef de secţie la AOSR şi membru titular şi preşedintele secţiei „Ingineria petrolului, minelor şi geonomiei“ la AST.



Şi doctorii politici au Academia lor


Academia de Ştiinţe Medicale (ASM) s-a născut în 2004, prin Legea 264 şi se află în subordinea Ministerului Sănătăţii, de unde se şi hrăneşte cu fonduri. Instituţia este, la fel ca şi celelalte academii second hand, instituţie de interes public şi este considerată un fel de ultimă treaptă pentru accederea în Academia Română. În prezent numără 199 de membri împărţiţi în trei secţii şi retribuiţi cu o rentă viageră egală cu salariul mediu pe economie.

În fruntea ASM se află „Don Lorenzo“, cum este cunoscut în lumea masonilor Laurenţiu Mircea Popescu, fostul rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie Bucureşti. Sub conducerea lui Lorenzo, Academia de Ştiinţe Medicale a devenit un fel de instituţie pentru recompensat medicii de partid, opt din ultimii nouă admişi în academie fiind personaje politice. Printre ei se numără primarul Sorin Oprescu; secretarul de stat Adrian Streinu-Cercel; managerul Spitalului de Neurochirurgie „Bagdasar – Arseni“, pesedistul Vlad Ciurea; prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian sau fostul ministru al Sănătăţii, Mircea Cinteză.



Agricultul personalităţii şi Academia de Ştiinţe Agricole


Anul trecut, prin Legea 45, Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Siseşti“ este declarată continuatoarea şi unicul succesor în drepturi al Institutului de Cercetări Agronomice al României, al Institutului Naţional Zootehnic, al Academiei de Agricultură a României şi al Institutului Central de Cercetări Agricole, numărul maxim de membri titulari şi corespondenţi este stabilit la 181, iar cel al membrilor de onoare la 40. Aceeaşi lege stabileşte şi finanţarea academiei din bugetul Ministerului Agriculturii – adică o indemnizaţie lunară echivalentă cu salariul mediu pe economie – precum şi faptul că academia poate acorda titluri academice, poate decerna diplome „Doctor Honoris Causa“ şi oferi distincţia „Meritul Academic“.

Normal şi firesc, printre membrii Academiei de Ştiinţe Agricole se regăsesc şi membri ai Academiei Române, preşedinte fiind Gheorghe Sim, corespondent al Academiei Române, iar preşedinte de onoare este Ioan Cristian Hera, vicepreşedinte al Academiei Române, membru în AOSR şi preşedintele Consiliului de Etică Universitară din Ministerul Educaţiei. Dintre membrii Academiei de Ştiinţe Agricole nu puteau lipsi personalităţi precum pedelistul Valeriu Tabără sau pesedistul Anghel Stanciu, dar nici Ioan Nicolae Alecu, vicepreşedinte al Academiei şi fost rector al Universităţii de Agronomie Bucureşti şi unul dintre artizanii afacerilor cu terenuri de la Băneasa, alături de Puiu Popoviciu, reţinut de DNA în 2009 şi eliberat în schimbul declaraţiilor despre ceilalţi acuzaţi din dosar.



Milioane de euroi pentru mii de academicieni


În timp ce Academia Română se pregăteşte de reduceri de personal, din lipsă de fonduri pentru salarii, cele patru academii second hand la mîna a treia consumă cîteva milioane de euroi anual din banii publici. Dar ce mai înseamnă cîteva milioane de euro în comparaţie cu satisfacţia pe care titlul de academician o produce unor nulităţi care acum au nu doar o justificare a apartenenţei la noua nomenclatură, dar şi un cuvînt pompos pe care-l pot scrie cu fir de aur pe cărţile de vizită în dreptul unui nume pe care nimeni nu-l va ţine minte.
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Re: Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  Minnie la data de Joi Mai 06, 2010 6:34 pm

Revin: CE ANUME AR TREBUI SA SE RESCRIE IN LEGEA EDUCATIEI SI MAI ALES CUM?
Acest raspuns presupune o formulare cat de cat coerenta si nu citate din pamflete aparute in ziare. Nu de alta, dar, ca profesori, penalizam elevul sau studentul care turuie vrute si nevrute si evita un raspuns clar si la subiect.

Asadar, domnule profesor?

Continut sponsorizat

Re: Reforma sistemului de invatamant

Mesaj  Continut sponsorizat


    Acum este: Dum Noi 19, 2017 9:16 pm