NEINFRANTII

- legenda continua


Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Distribuiţi

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 8:29 am

Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale


categorie: Educatie, invatamant, Guvernare, administrativ, Proiecte de lege, legislatie, Social.
destinatar: Președintele României, Senatul și Camera Deputaților, Guvernul României, MECTS
Apel național,
pentru rescrierea în regim de urgență a Legii Educației Naționale.

Este un adevăr pe deplin recunoscut, că evoluția și dezvoltarea științelor și tehnicii în perioada actuală, evoluția societății românești în general, impune schimbări corespunzătoare și în conținutul educației și învățământului.
Cu toții suntem de acord că procesul de învățământ în Romania trebuie modernizat și adaptat cerințelor actuale ale societății.
Ar fi o utopie să credem că în acest proces continuu de adaptare a învățământului la cerințele vieții sociale, sunt implicate numai unele aspecte ale lui (precum continuturile, metodele,..) iar altele cum ar fi formele de organizare, ar rămâne neschimbate.
Cerințele societății actuale impun noi responsabilități școlii de toate gradele din România. Trebuie odată să părăsim formele învechite de studiu și învățare din sistem.
Renunțarea la rețetele vechi de organizare a procesului instructiv-educativ duce la o condiție impetuos necesară, de rescriere a legii, o noua LEGE a EDUCAȚIEI NAȚIONALE trebuie să reflecte acest lucru (și prin noile planuri cadru, ținând cont însă că învățământul românesc se bazează încă excesiv pe metoda frontală de organizare, prin clase eterogene în general - vezi cadrul arhitectural al școlii românești a rămas neschimbat de decenii, fiind adecvat mai mult învățământului magistral).
Necesitatea rescrierii acestei legi, este o datorie morală atât a abilitaților sistemului educațional, a ministerului, a ministrului educației, cât mai ales a politicului din România, prin asumarea răspunderii în adevăratul sens al cuvântului [legea trebuie să fie o lege de consens național, iar decizia de adoptare și de promovare a legii, să fie una de politică educațională a unui stat, si nu una de politică de partid – (de clasă), aflat(ă) la guvernare].
Păstrarea elementelor bune din scrierea actuală, modificarea radicală a altor articole care discriminează si mai ales sunt anticonstituționale, ar trebui să fie preocuparea inițiatorilor acestei legi (legea Miclea-Funeriu).
România anului 2010 are nevoie rapid de o lege coerentă și mai ales fără greșeli pentru educație.
Domnilor guvernanți țineți cont și de faptul că numai investind în educație, vom putea depași mai rapid criza instaurată în societatea românescă.(Istoria ne prezintă destule exemple prin care societatea și-a creat și modificat întotdeauna școala, învățământul, educația și cercetarea după nevoile și interesele sale, și tot societatea este cea care operază selecția, și astfel progresul general a fost atins mai rapid).
Dacă într-adevăr voința politică și dorința sinceră a tuturor este ca România să progreseze, și mai ales să se revigoreze dpdv economic, depășind criza, atunci această lege, trebuie ca măcar să reducă și exodul de inteligență în afara spațiului românesc.

Gabriel Nicolae Teodorescu
Cluj-Napoca

http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html

vezi și:
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 8:36 am

Doresc prin aceasta sensibilizarea guvernantilor si a opiniei publice pt rescrierea unei noi legi a educatiei, elaborata prin consens national.Scrisa de specialisti din domeniul educatiei, de profesori din inv. universitar si din preuniversitar, cei din invatamantul special, ong-uri, parinti, elevi.
Consens national aceasta este deviza mea. Nu cer majorari salariale, cer doar o lege de importanta vitala sa fie scrisa cum trebuie si nu in bataie de joc asa cum am vazut pe site-ul ministerului.
Mimarea consultarii tuturor factorilor responsabili de catre politic,in rest doar praf in ochi...

am incercat sensibilizarea abilitailor sistemului [gabriel nicolae teodorescu]
Prin toate demersurile mele de luni bune am încercat prin orice mijloace sensibilizarea abilitaților sistemului cum îi numesc eu generic, politicul, și opinia publică.
Este inadmisibil ca acești guvernanți să distrugă și ce a mai rămas din sistemul de învățământ românesc.
Școala este o instituție a acestui neam și nu ograda unora de a experimenta la nesfârșit metode de mult depășite.
Miniștrii incompetenți s-au perindat în timp la conducerea acestui minister, și au adus sistemul la o stare de colaps.( vezi toate mesajele adesate ministrului educației, și toate topicurile scrise pe www.edu.ro), prin legi incoerente, aplicate defectuos.
Voi milita pt acest demers.
Alături de toți cei din sistem care cu abnegație și pasiune își fac munca, și care mai cred că în România anului 2010 se mai poate shimba ceva spre binele tuturor, și care mai cred în valorile morale și umane.
Suntem datori față de generațiile viitoare, și față de noi înșine.

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058-pg4.html

http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  Minnie la data de Mier Mai 05, 2010 12:42 pm

Multumim pentru ce ai scris.
Totusi, as dori sa cunosc parerea ta despre cele scrise in articolul de mai jos:
http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-7154295-profitorii-sistemului-educational-isi-apara-averile-salariile-ilegale.htm
citit in contextul urmator:
http://www.realitatea.net/rectorii-si-decanii-sustin-eliminarea-nepotismelor-din-universitati--insa-cu-amendamente_708129.html

Apoi, poate iti faci timp si ne spui, in cuvinte simple, asa cum ai explica unei clase gimnaziale formata din elevi de inteligenta medie, ce inseamna concret toate frazele pe care le-ai insirat mai sus. Ce nu e in ordine cu noua lege (daca se poate concret, nu cu texte pe care sa le inteleg cu dictionarul)?

A, si inca un lucru. Se pare ca totusi noua lege a invatamantului a reusit sa uneasca cele mai variate categorii sociale (binenteles, toti fiind impotriva ei): rectori si decani, profesori si personal auxiliar, parinti, preoti, parlamentari preocupati de scaderea demografica (am citit si asta intr-un ziar - ca masurile 'anti-chiul' vor determina oamenii mai degraba sa nu faca copii decat sa le plateasca eventualele absente...).

Deci, ca sa reiau - rugamintea mea cea mai mare e sa explici cu cuvinte simple ce ar mai trebui in lege si ce ti se pare ca nu e bine.

Multumesc.

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 5:10 pm

Multumim pentru ce ai scris.
Totusi, as dori sa cunosc parerea ta despre cele scrise in articolul de mai jos:
http://www.campusnews.ro/stiri-opinii-7154295-profitorii-sistemului-educational-isi-apara-averile-salariile-ilegale.htm
citit in contextul urmator:
http://www.realitatea.net/rectorii-si-decanii-sustin-eliminarea-nepotismelor-din-universitati--insa-cu-amendamente_708129.html


...O TINTA FALSA GENERATA DE GUVERNUL BOC:
DISPONIBLIZAREA DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR

Cand vezi cate un ministru al educatiei si un prim ministru care provine din învatamantul superior cum este d-l Boc sau alti fosti ministri ca Alexandru Atanasiu, Ecaterina Andronescu,Mihai Hardau,..., care vorbesc despre necesitatea disponibilizării cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar, iti vine sa plangi de starea jalnica in care am ajuns, si-ti vine sa razi de comedia de prost gust pe care au creat-o si o servesc celor neavizati.
Iar cand un lider de sindicat al Universitatii din ..., ca d-nul... apare în presa in Gazeta de ... in 2010 si compatimeste pe bietii lectori, uitand sa precizeze ca se referea la copiii lui ...și lui... samd... , te rogi sa vina un Tepes si sa-i traga in teapa pe cei care dezonoreaza si genul literar numit comedie.
... exemple destule in massmedia ...pe regiunile ...din Ro.

Gaura neagra a bugetului invatamantului romanesc este generata de invatamantul universitar pentru ca:
• in anul 2004 fostul ministru al educatiei, Alexandru Atanasiu, a marit numai salariile profesorilor universitari la zeci de milioane lei vechi, lasand de izbeliste pe asistenti, lectori si conferentiari.
Motivatia: parlamentarii din învătamant erau profesori (Ecaterina Andronescu, Emil Constantinescu, Năstase Adrian etc) si in eventualitatea pierderii postului de parlamentar, aveau asigurat un venit f. mare
...
Solutiile sunt la indemana guvernului:
• Cum “baietii destepti” au apărut in invatamantul universitar si au castigat un drept pe care stiu că nu poate fi luat uşor, soluţia simplă este alinierea învătământului românesc la standardele europene stabilind funcţiile didactice: profesor asistent, profesor asociat şi profesor plin. In acest fel funcţiile didactice actuale de asistent, lector, conferenţiar, profesor dispar iar impostorii care le ocupa, printr-o evaluare simpla de activitate stiintifica si didactica, vor fi incadrati pe funcţia care o merita. In mod cert ca multi profesori universtari vor ajunge profesori asociati sau profesori asistenti, sau pleaca...O situatie asemanatoare este si in invatamantul preuniversitar...
• Stoparea scurgerii de bani de la buget catre finantari de facultăti si specializari care nu au legătură cu piaţa muncii, situatie critica si in preuniversitar... Autonomie nu inseamna asa ceva...
• Reasezarea valorilor pe baza unor criterii profesionale ale fiecărui cadru didactic iar evaluarea sa fie realizata de o comisie specializata si acreditata in acest sens...( daca vor fi abuzuri ... sa se raspunda penal...)

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 5:12 pm

vezi și dosarele nepotismului pe regiuni pe http://www.forumul-academic-roman.org/

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Problemele descentralizării învățământului preuniversitar [gabriel teodorescu]

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 5:28 pm

Problemele descentralizării învățământului preuniversitar [gabriel teodorescu]

În 2005 MEC adoptă strategia descentralizării în învățământul preuniversitar.
Prin descentralizarea învățământului conform noii LEN, se vrea un sistem de învățământ organizat, administrat și finanțat conform unor standarde, și în același timp se dorește asigurarea calității procesului instructiv-educativ, accesul liber și nediferențiat al tuturor beneficiarilor(elevi, studenți) la actul de educație, și nu în ultimul rând ne așteptăm la o ofertă educațională conform intereselor și nevoilor beneficiarilor direcți și indirecți.
Apropierea deciziei de beneficiarii serviciului public de educație, participarea reprezentanților societății civile(părinți, ONG-uri, asociații profesionale, mediu de afaceri) la procesul de luare a deciziilor și redistribuirea responsabilităților, a autorității decizionale de la nivel central către nivelul local sunt dezideratele descentralizării în educație conform noii legi.
Trebuie înțeles că descentralizarea este în același timp proces, condiție și/sau stare de fapt a sistemului educațional.
În cadrul legislativ din România observăm persistența unor prevederi comtradictorii care generează incoerențe și disfuncționalități, și mai ales se vor prepetua aceste stări de fapt, în sistemul educaționalromânesc.(vezi noua LEN – varianta guvernanților, martie 2010).
Domeniile supuse descentralizării conform noii legi, sunt:
• curriculum;
• resurse umane;
• conducere și administrare;
• finanțare.
Voi începe puțin altfel, de la ultimul punct.
Legea precizează clar că finanțarea școlii și a învățământului în general se face de la Bugetul de Stat, fondurile ajungând în bugetele consiliilor locale prin intermediul consiliilor județene. Astfel, în continuare sunt menținute artificial verigile intermediare de alocare a fondurilor, care au îngreunat întotdeauna alocalarea acestor fonduri și mai ales au generat alocări neobiective către diferite consilii locale. Alocarea de fonduri doar datorită normării și salarizării stabilte prin lege, pe baza costurilor standard/elev, va genera în continuare conflicte datorită existenței și perpetuării discriminării între școli, pentru că în Ro. știm cu toții că există comunități bogate versus comunități sărace.
Sistemul fundamentării proiecțiilor bugetare și alocarea fondurilor, nu ține cont de gradul de finanțare a fiecărei unități de învățământ, de fapt de nevoile ei reale de finanțare.
Bugetele întocmite la nivelul școlilor sunt reduse mai întâi drastic și mai apoi sunt aprobate de consiliile locale, acestea fiind și cele care hotărăsc de cele mai multe ori destinația fondurilor bugetare și extrabugetare.(vezi este nevoie de acordul primăriilor).
Și mai îngrijorător este faptul știut de toată lumea referitor la alocarea banilor de către primării pentru lucrări de reparații, igenizare, care sunt acordate prin licitații, preferențial unor firme specializate, dar cu stupoare constatăm că prețurile de execuție sunt mult mai mari decât prețul real al pieței, astfel școala, managerul ei, nu au nici un cuvânt de spus, iar recepția lucrărilor este pur formală.(imixtiunea politicului în actul decizional al școlii).
Conform legii baza de calcul a fondurilor alocate unității de învățământ, se face prin și din bugetele locale, conform costurilor standard per elev, iar acest cost nu este identic cu necesarul de fonduri pentru finanțarea de bază a elevilor.
Capacitatea de alocare a fondurilor pentru învățământ este mai mică decât necesarul fundamentat pe costuri standard.
Ar trebui introducerea unor indicatori de corecție generoși(vezi și situația liceelor vocaționale) care să țină seama de dezavantajele economice și sociale ale zonei.
Astfel elevii ca și principali clienți ai serviciului educațional vor beneficia de accesul nediferențiat la educație.
Legea ar trebui să prevadă clar, în cazul finanțării standard per elev, acest coeficient de corecție pentru diminuarea discriminării în educație(CCDSE) – propunere pentru noua LEN.

gabriel teodorescu

Mesaje : 9
Data de inscriere : 05/05/2010

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  gabriel teodorescu la data de Mier Mai 05, 2010 6:07 pm

vezi:
http://www.unpasinainte.edu.ro/forum/preuniversitar/in-aten%C8%9Bia-domnului-ministru-si-a-mects-ului/page-2
si postarile mele din massmedia ca si comentarii a unor articole printr-o simpla cautare pe google.ro, gabriel nicolae teodorescu, si gabriel teodorescu

vă rog semnati petitiile daca sunteti de acord si promovati aceste petitii

cu stima si consideratie
g.teodorescu
avatar
Minnie
********
********

Mesaje : 103
Data de inscriere : 30/10/2009

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  Minnie la data de Mier Mai 05, 2010 6:13 pm

gabriel teodorescu a scris:
Legea precizează clar că finanțarea școlii și a învățământului în general se face de la Bugetul de Stat, fondurile ajungând în bugetele consiliilor locale prin intermediul consiliilor județene.
Apropo de finantare. Nu stiu de ce eu am inteles altfel problema cu descentralizarea financiara, si anume: da, fiecare elev primeste de la stat o suma de bani, care suma poate fi suplimentata acolo unde managerii (aaa... directorii de scoala au toti curs de manager absolvit) deci acolo unde managerii se pricep sa atraga fonduri la scoala si, nu in ultimul rand, acolo unde conducerea locala (primarie, consiliu local) are in plan ca prioritate investitia in invatamant. Stiu, decat sa puna mana nenea directorul sau tanti directoarea si sa faca ceva ca sa isi castige sporul de directiune, si decat sa puna mana primarii si onor consilierii locali sa ajute scolile, in loc sa se ocupe de deplasari in strainatate si prime si alte asemeni, e muuuult mai usor sa spui ca guvernul e de vina.

Poate ca aici e o diferenta de perceptie. Exista profesori care spun 'asta e nota minima garantata si de aici incolo, orice ai face, nu poti decat sa iti maresti nota', si profesori care spun 'asta e nota maxima si daca nu ai grija poti sa te trezesti cu ea micsorata'. Eu vad intotdeauna minimul garantat din care, cu bunavointa, se poate face mai mult. Voi ce vedeti?
avatar
octasim
********
********

Mesaje : 238
Data de inscriere : 30/10/2009
Varsta : 113
Localizare : Bucuresti

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  octasim la data de Joi Mai 06, 2010 10:32 am

Am semnat petitia desi ma indoiec ca se va tine cont de petitiile noastre.
.
Ma doare in schimb faptul ca cel mai puternic sindicat din Romania - sindicatul profesorilor - nu gaseste puterea sa-si promoveze singur o lege pe ramura profesionalape care o reprezinta.
Acest sindicat e puternic prin gradul de cunoastere al problemelor tarii (...doar e compus din cei care au dat lectii pe bancile scolii actualilor guvernanti), puternic pt ca este singurul sindicat capabil sa concureze media aservita intereselor de grup (fiecare profesor are in fata sa 25-30 de elevi care la randul lor au cate 2 parinti, 4 bunici etc.etc ... o informare scrisa adresata parintilor ar trece clar de bariera manipularilor media , si ar angrena milioane de romani pe directia unei legi in folosul societatii si viitorului copiilor), este puternic prin reprezentarea in teritoriu (are cadre didactice si in cel mai mic catun din tara ), este puternic prin sindicatele si organizatiile afiliate (uniunile studentilor din Romania, asociatiile de parinti din Romania, sindicatele pensionarilor , ONG-urile cu scop educatic din Romania, uniunea scriitorilor din Romania, Academia Romana, Academia Tehnica Militara etc etc), .
Este sindicatul spre care se indreapta sperantele romanilor si ... teama guvilor (motiv pentru care au fost repetate incercari de dezbinare a sindicalistilor din invatamant , de stigmatizare a lor - legea mariiri cu 50% a salariilor, zvonistica acuzatoare a meditatiilor neimpozitate, elemente din cadrul corpului didactic cu un comportament neadecvat ...mediatizate dincolo de limita decentei informari etc etc .
Si totusi , avand aceste atuuri sindicatul profesorilor se zbate intre manifestari de stada inedite si declaratii contradictorii, intre dezbinare pe proiecte prea mult dezbatute si dezbinare pe criterii de salarizare diferentiata, intre finantari apucate in fuga si lipsuri suportate cu stoicism in numele celei mai nobile meserii - cea de dascal, de profesor, de formator al generatiilor viitoare.
Un amestec de geniu - atunci cand se afla la catedra - si lipsa aproape totala a simtului practic, in relatia cotidiana cu autoritatile.
E pacat ca se irosesc atatea momente prielnice de renastere a Romaniei. E pacat ca se asteapta "ultimul moment" pentru reactii sindicale organizate. E pacat ca avand atata forta acest sindicat nu e capabil sa-si promoveze singur o lege in Parlament - asa cum ii permite Constitutia prin "initiativa legislativa", si mai mult , sa promoveze legi pentru fiecare structura a economiei la contrapartida cu aberatiile emise de guvern.
E pacat ca se pierd , se irosesc atatea resurse si sanse pentru o normalitate pe care o dorim toti, pentru un viitor mai bun , macar pentru copiii nostrii, daca noi nu am stiut sa ne creem un prezent viabil in ultimiii 20 de ani.
Care din somitatile Romaniei , din titanii stiintei cu care ne mandrim , va avea curajul sa adune aceste atuuri sub o singura autoritate , pentru un singur tzel - renasterea Romaniei si drumul spre normalitate ?
Mi-e teama ca niciuna... Pana la toamna, cand se pregateste o epurare din sistemul de invatamant mai drastica decat cea din anii 50, sub sovietici.
Atunci DA, vom tipa, ne vom zbate, vom comenta ... din pacate prea tarziu !
.
Octasim

Continut sponsorizat

Re: Apel național, pentru rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență

Mesaj  Continut sponsorizat


    Acum este: Dum Noi 19, 2017 9:24 pm